...آغازی دیگر

... در آغاز هیچ نبود، کلمه بود و آن کلمه خدا بود

...آغازی دیگر

... در آغاز هیچ نبود، کلمه بود و آن کلمه خدا بود

« تخته‌نرد »




« تخته‌نرد »



تاس‌های پشت هم


تخته‌نرد روزگار


مهر‌های تیره‌روشنی کنار هم در انتظار


چرخشی در اضطراب


لحظه‌های بیقرار بیقرار

.

.

.

.


لذت شگرف برد پیش رو


علت نهان هر هجوم و تاخت


یا که تلخی سکوت خفته در نهاد باخت

.

.

.

.


6 و 5 و 4 و...


پشت هم عدد، شماره یا رقم...


برگۀ عبور مهره‌های تیره روشنی که در خیال سبقت از کنار هم


لحظه‌های این نمایش نمادگونه را به سر کنند و


هم‌سرشت هم‌قطار خویش را


با هجوم نفرتی عمیق


زیر گام‌های آهنین و سخت و سردشان


به زیر سلطۀ غرور نا‌به‌جای‌خود گرفته


عاقبت


از حضور در زمانه برکنار و بی‌نصیب


مستطیل تنگ و تار و تیره‌ای


تمام سهمشان شود از این حضور بی‌نتیجه در زمین

.

.

.

.


تاس‌های پشت هم


تخته‌نرد روزگار


بازی نمادگونه‌ای به نام زندگی در این دیار


سرنوشت مهره‌های بیقرار


بی‌نصیب و برکنار...



1392/02/31

نظرات 6 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 15:04

سلام
من چی دارم بگم
کیارش عزیزم هم که ما رو شش در کرد و رفت.
یعنی حق تاس انداختن هم نداریم؟
ممنونم نداجان که از برکت شعر زیبای شما چشممون به جمال بداهه های کیارش عزیز هم روشن شد.
با اجازتون من یه دونه از شعراتونو تو وبلاگم بذارم بلکه گذر ایشون به کلبه ی محقر ما هم بیفته. از شعر خوب نمیگذره...
یا ...

سلام نوید جان
ایشون هم مثل شما لطف و محبتشون رو بی‌دریغ نثارم کردن و من توان پاسخ‌گویی بهشون رو نداشتم
مطمئنا فقط شما میتونین بداهه‌هایی درخور بداهه‌های ایشون بگین

استاد شرمنده می‌کنین
اگه از این خط‌خطی‌های شاگردتون بذارین تو وبلاگتون بازدیدکننده‌هاتون کم میشه‌ها...
این بار هم که آقا کیارش قدم سر چشم بنده گذاشتن فقط به حرمت نام شما بود
ممنونم که همیشه به بهترین شکل و با بهترین احساس همراهیم می‌کنین

برقرار باشید

نسرین پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 18:42 http://clhk .blogfa.com

امروز گلی شکفته از لیلا شد
سیمای علی ابن حسین پیدا شد
جانها به فدای او که در جانبازی
سر مشق برای مردم دنیا شد

سلام عزیزم
ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و فرا رسیدن روز جوان بر جوانان دیروز و امروز تهنیت باد.[گل]

نسرین پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 ساعت 20:19 http://clhk .blogfa.com

سلام ندا جان
ممنون که به کلبه محقرم سر زدی
خیلی خوشحال شدم
ندا جان با اجازه لینکت کردم
همیشه منتظر نگاه مهربونت هستم

سلام نسرین جان
باعث افتخاره ممنون عزیزم
خوشحالم باهاتون آشنا شدم و از قلمتون لذت میبرم
ممنون که سر زدین

مانا باشید

کیارش جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 14:41 http://kiarasharamesh.blogfa.com/

سلام. ممنون از شما که به کلبه مجازی ام سری زدید و ممنون از استاد نوید که آدرس این گوشه ی عالم خیال را به شما داد. به بازدید که آمدم، سیراب شدم از این همه شهد و شکر که در شعرهایتان بود. به عذر دست خالی آمدن، ارتجالا دو رباعی به استقبال از شعر شما گفتم. کوتاهی قامت طبع و معنا را به بلندای قامت خبال خودتان ببخشید.

بر صفحه ی روزگار سی مهره چو ماه/ چون روز و شب عمر سپیدند و سیاه
ما بسته ی شش دریم، تاسی بنداز/ تا بخت منت به خنده اندازد، آه!

من شاهم و شطرنج غمت تخت من است/واین تاس چو سرنوشت سرسخت من است
از دو ری تو نه مات، بل مارس شدم/دیدار رخت جفت شش بخت من است

درود جناب آرامش عزیز
دیدن نام شما و حضور گرمتون مایۀ مباهاته که البته از استاد نوید عزیز هم باید ممنون باشم که این سعادتو نصیبم کردن

سپاسگزارم اما واقعا نمیدونم چطور و با چه کلامی این سپاسگزاری رو نشون بدم که حق مطلب ادا بشه
اجازه بدین فقط سکوت کنم و از هنرنمایی و قدرت قلمتون لذت ببرم.


سایۀ عالی مستدام

رامتین پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 ساعت 13:28

بسیار عمیق
کاش دوستان به معنای بلند
این شعر بیشتر توجه کنند
اگر کمی عمیق تر نگاه کنیم
معنا ی بلندتری از اون چیزی که هست دارد
قلمت کوک شاعر

درود رامتین جان
هم اینجا و هم تو انجمن شرمنده‌ام میکنین
نمیدونم درقبال این همه لطفتون چه پاسخی باید بدم
واقعا سپاسگزارم

پاینده باشید

چکاد پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 ساعت 00:40 http://www.chakad.samenblog.com

سلام آفرین چه زیبا و بی ریا سرودین

درود چکاد عزیز
ممنون از اینکه وقت ارزشمندتون رو برای خوندن دلنوشته‌ام صرف کردین
و ممنون از حسن تعریفتون.

پاینده باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد